1 iunie 2020. Prezentul ne-a luat prin surprindere: schimbări economice, metamorfoze comportamentale, transformări la nivelul centrelor de putere și influență, jocuri politice, digitalizare, fake news, accentuarea fenomenului naționalist, criza prezentă și una care ne amenință generează tot atâtea neliniști și anxietăți, un sentiment de insecuritate. Din păcate, fiecare zi aduce noi amenințări, duse în extremis de către formatorii de opinie, care fie că încurajează la o relaxare nejustificată, fie că amplifică pericolul contaminării cu Covid19. De aici s-au născut scenarii apocaliptice privind reducerile salariale, pierderea locului de muncă, drama solidarității umane prin promovarea distanțării sociale pe o perioada nedeterminată.
„Să ne aducem aminte că soluții și aplicații mobile, business-uri sustenabile, au reușit să-și planifice lansarea în timpul ultimei crize economice.”
În ciuda acestor incertitudini, putem desprinde din trecut soluții viabile pentru viitor. Cu toate că se numără printre cele mai afectate domenii, industriile creative au șansa de a se afirma, mai mult ca niciodată, transformând în propriul beneficiu contextul actual. Să ne aducem aminte că soluții și aplicații mobile, business-uri sustenabile au reușit să-și planifice lansarea în timpul ultimei crize economice. Whatsapp, Pinterest, Slack sau Uber au identificat nevoi reale în rândul unor comunități vulnerabile, în plin proces de transformare. Dacă ne uităm și mai recent la ultimele luni, tot printr-o “lupă pozitivă”, identificăm acțiuni cu caracter mobilizator, care ne determină să fim mult mai încrezători. Avem la îndemână, în acest sens, acțiuni de maximă solidaritate umană inițiate de reprezentanți ai industriilor creative, de exemplu Un Singur Cluj, apoi digitalizarea unor companii sau instituții au compensat efectele crizei, generând noi perspective pentru economia mondială, pentru educație, turism sau sport.
Cred, în continuare, că industriile creative își pot asuma implicarea în tranziția de la o criză curentă, cu o economie ”on hold”, la o normalitate definită în alți termeni. Vom asista la schimbări în stilul de management, în comportamentul angajatului și al angajatorului, în identificarea unor lideri veritabili, așa cum susține Doru Șupeală. Dar, nu excludem nici posibilitatea reinvestirii cu o mai mare încredere a brandurilor locale de către consumatori, parafrânzând-o pe Sonia Andras.
Vă lansez o invitație de a parcurge primul număr al revistei, despre predictibilitate și inovație în industriile creative, oferite de adevărați vizionari sau foarte buni observatori.
Închei cu intrebarea Cum va arăta viitorul?
Sau poate vom alege să transformăm împreună întrebarea în afirmație, prin implicare susținută de clarviziune, anticipare și inovație.
lasă un comentariu