Învățământul universitar este în criză. Deși pandemia COVID-19 a accelerat dramatic predarea lecțiilor online, aceste transformări au ridicat anumite întrebări despre întâietatea si prioritatea metodelor clasice de predare, în care interacțiunea dintre profesor și student se petrecea în sălile de curs și amfiteatrele instituțiilor de învățământ.
Ambele modalități de predare a cursurilor trebuie să justifice suma uriașă de bani pe care o plătesc studenții și cantitatea enormă de muncă pe care părinții lor o depun pentru a putea garanta copiilor lor un viitor promițător. Printre alții, Scott Galloway a condus în mod genial discuții despre cum arată viitorul educației în ceea ce privește universitățile și facultățile didactice.
''...metodele de predare clasice nu vor dispărea prea curând, însă instituțiile de învățământ vor fi supuse în continuare la noi transformări.''
Permiteți-mi, vă rog, să fiu direct și să declar că metodele de predare clasice nu vor dispărea prea curând, însă instituțiile de învățământ vor fi supuse în continuare la noi transformări.
Aș vrea să apelez la o abordare modulară și în loc să privesc viitorul educației de sus, vreau să-l privesc din perspectiva unui singur curs.
În mod fundamental, există trei tipuri de cursuri:
În primul rând, există cursuri care pot fi predate 100% online: unde profesorul oferă abilități cu un grad de aplicare și o utilitate care nu se schimbă în timp. Matematica de bază pe care o preda profesorul meu în urmă cu 10 ani este cam aceeași cu ce se predă acum. Idem pentru microeconomie. Astfel, Insendi vă poate ajuta cu o platformă strălucitoare pentru abordarea acestor subiecte și nu numai.
A doua categorie de cursuri sunt cele care necesită o interacțiune constantă între elevi și profesori, dar și între elevi. Este genul de curs care poate avea loc doar 100% offline. Cunoașterea este co-creată prin discuții și colaborare. De exemplu, este dificil să înveți cultura și leadershipul complet online: leadershipul este mai mult decât teorie, se bazează pe observarea și remarcarea oamenilor și a modului în care aceștia se comportă, cum gândesc, etc.
În al treilea rând, există clasa mixtă: cursuri precum Strategie, Supply Chain Management sau Business International. Toate acestea sunt exemple de cursuri care se pot desfășura atât online, cât și offline.

Componenta 1: online. Teoriile și instrumentele clasice care ar fi trebuit să reziste în timp.
Fie că este vorba despre un simplu curs sau de un curs de masterat, acestea folosesc adesea aceleași instrumente și teorii ca pe vremuri. Puteți găsi câțiva studenți uimitori care și-au împărtășit lucrările online, de exemplu videoclipurile lui Melissa Schilling cu privire la analiza lanțului valoric. Munca unor astfel de studenți poate fi împărtășită pe note nu numai în cadrul unei universități, ci și în mai multe universități. Chiar nu-mi dau seama cum timpul meu este bine întrebuințat replicând lucrări care au fost deja efectuate, fiind de asemenea gratuite și aflându-se deja la cel mai înalt nivel posibil.
''Observarea limbajului corpului, expresiile faciale sau tonul vocii este o componentă semnificativă a modului în care evaluăm oamenii, a modului în care învățăm și luăm decizii.''
Componenta 2: offline (sau grupuri online mici)
Aplicarea cunoștințelor. De exemplu, discuții pe studii de caz. Acest lucru este similar cu cursul de tip 2, de mai sus. Cunoașterea este co-creată prin discuție și interacțiune. O parte din acest lucru se poate efectua prin videoconferință cu grupuri mici, dar în persoană este cel mai bine. Observarea limbajului corpului, expresiile faciale sau tonul vocii este o componentă semnificativă a modului în care evaluăm oamenii, a modului în care învățăm și luăm decizii. Toate acestea contribuie la cât de bine și cât de mult îți amintești lucrurile (sau nu). Timpul pe care îl petrecem acum offline cu 80 de studenți poate fi petrecut offline cu 20 de studenți, derulând discuția de mai multe ori în timpul zilei cu grupuri mici de studenți. Mai mult efort pentru cadrul didactic, dar mai mult knowledge pe care îl obțin studenții.
''... metodele clasice de predare nu vor dispărea, dar trebuie să ne concentrăm asupra acelor aspecte care pot îmbina online-ul și offline-ul într-un mod inteligent...''
Componenta 3: cunoștințe de specialitate, offline (sau grupuri mici online în cazuri de urgență)
Transmiterea cunoștințelor care provin dintr-un domeniu specific de cercetare al universității. De exemplu, pentru mine, asta inseamna strategie comportamentala si este exact genul de savoare pe care imi place sa o aplic cel putin unei treimi din materia mea. Nu framework-ul de bază este cel pe care îl puteți învăța online sau de la cei mai buni cercetători, ci obiectivul pe care îl folosesc pentru a înțelege interacțiunea strategică a companiilor, pentru a putea face astfel predicții asupra opțiunilor și a performanței. Este ceva care evoluează săptămânal. Derivă dintr-o perspectivă teoretică care nu este încă prezentă în manuale, ci mai degrabă este destăinuită în clasă de către lector. Este pur și simplu vorba despre preluarea unei știri din ziar astăzi și dezbaterea acestei știri în clasă, însă prin prisma unui cadru didactic experimentat. Desigur, puteți face acest lucru într-o videoconferință în caz de urgență, dar interacțiunea fizică este cea care oferă un plus învățării.
Așadar, tind să cred că metodele clasice de predare nu vor dispărea și că vor rămâne printre noi pentru mult timp, dar trebuie să ne concentrăm asupra acelor aspecte care pot îmbina online-ul și offline-ul într-un mod inteligent, folosind în același timp câteva resurse grozave create de studenți inteligenți, resurse care sunt de altfel disponibile online. Prevăd un viitor al colaborărilor între universități, cu scopul de a crea diferite materiale didactice fundamentale, ușor de distribuit printre studenți, care să stimuleze trăsăturile particulare ale fiecăruia.
Aceast articol face parte dintr-o serie de informații legate de Coronavirus (COVID-19) și impactul acestuia asupra afacerilor, și a fost preluat cu acordul Sydney Business Review.
lasă un comentariu